Žurnalista v celkem sympatickém pravicovém SyntheseNationale píše, že Francouzi jdou volit v dobré víře, že si konečně zvolí nějakou změnu, už nemusí být ani k lepšímu, ale proboha konečně změnu a nikdy k tomu nedojde. Ptá se, jak je to možné, mají přece vyšší IQ než východní Evropa a tam si volí lepší vlády? Podle rychlé konzultace statistik máme se Slováky a Maďary o bod vyšší IQ než Francouzi, horší je to v Řecku, Bulharsku a Polsku a tragické v příštích zemích EU Albánii a Severní Makedonii, kde koeficient padá do africké úrovně. Po několika dnech pozorování z terasy centrálního café v Evreux je okamžitě vidět IQ disproporčnost - evidentně větší než třetinová přítomnost černé imigrace přinesla do země jiný typ inteligence než technické IQ, např. rozliší tisíce zvuků v džungli. Viděno z café, žurnalista v zásadě může mít pravdu, město s úchvatnou katedrálou z dob, kdy se u nás zřídkakdy stavěly i malé rotundy, je objektivně vsazeno do vyššího stupně všeobecné organizace s daleko sofistikovanějšími parametry než mají podobná čtyřicetitisícová města v Česku. Zajímavé komplexní architektonické řešení velkého vnitřního městského areálu a kypící malý byznys všeho druhu nemají v takovém rozsahu paralelu v Čechách a zdá se, že kulturou okamžiku nikde jinde v Evropě. Hlubinná Francie evidentně stále ještě žije, ale čím? Kulturou, která v Česku moc není doma. Ve starém Egyptě hlavním tématem, kterým se školila nejvyšší kasta, byla zdvořilost a laskavost. Kde v Čechách se podsouvá stará megera, je ve Francii madame, dva tři bezdomovci od rána na centrálním náměstí jsou zcela akceptovatelnou součástí všeobecné konverzace, která je tu na rozdíl od Česka velmi přítomná. Starý člověk není absolutně odfiltrován z optiky mládeže, jak se zdařilo perverznímu českému školství, ale je evidentně součástí společenského kolektivu, dokonce by se dalo říct s tradičními prerogativami stáří, o nichž se u nás už nic neví. V městských novinách se uvádí pozoruhodná statistika, 55% lidí v pracovním věku ve městě a okolí zaměstnává stát nebo municipalita, stát je ve smyslu colbertistické teze stratégem, jak ji často používá prezident Patriotů Florian Philippot. Obec a okres evidentně dobře organizují malý byznys a bdí nad tím, aby průmyslové podniky a farmy měly optimální prostředí a dobře fungovaly. Obecní administrativa je v pracovním kontaktu s vedením firem a "zametá" jim cestu. V české případě nemyslitelné. Na podporu francouzské inteligence najdeme mnoho argumentů, ale na podporu opačného tvrzení tj. slabé národní inteligence, mluví nejsilnější argument: francouzská města přestávají existovat v záplavě cizích vln, které začínají nezadržitelně ovládat terén. Blíží se fáze dlouhého nic nebo tisíciletého přežívání mimo kontury velké historie. Český lid by pravděpodobně nikdy nic takového nedovolil a už proto musí být inteligentnější než Francouzi, ať už jsou důvody jakékoliv.