Děvče s nízkou společenskou odpovědností
Eric Zemmour se v předvolebních průzkumech prezidentských aspirantů stále pohybuje v druhé pozici, pár bodů za Macronem a dva tři body před Marine le Pen. Konstantní druhé pořadí v průzkumech, což by znamenalo druhé kolo, znervóznilo vládnoucí kastu a vyhrotilo situaci. Částečně neutrální mediální referování o Zemmourovi se posunulo do oblasti mainstreamových zvyklostí, jak likvidovat nepohodlné. Macron se podobně jako Zemmour ještě nedeklaroval prezidentským kandidátem, ale kampaň naplno zahájil, jemu média přejí, jejich úkolem pár měsíců před volbami je prezidentsky ho dobarvit, mnozí ho totiž přestali jako prezidenta chápat. Tento člověk zesměšnil důstojnost prezidentského úřadu, jeho chabá prezidentská bilance jde mimo vše představitelné, má na své straně mainstreamová média, což má stejnou váhu jako třetina voličů. V průzkumech proti Macronovi v druhém kole neobstojí žádný kandidát, současný prezident dostane v druhém kolem o deset procent víc než soupeř, ať je to kdokoliv, což je právě mediální marže. Vliv médií je tak rozhodující, že zvrátit tuto situaci nemůže běžná prezidentská kampaň. Během Hollandova mandátu vyšla o jeho kvalitách kniha autorů Daveta a Lhomme, která tak nabourala prezidentovi reputaci, že se rozhodl nekandidovat. Nyní něco velmi podobného, rozsáhlá a velmi fundovaná kniha od těch samých autorů Gérarda Daveta a Fabrice Lhomme „Zrádce a nicota“ v nakladatelství Fayard, s ještě problematičtějším obrazem prezidenta Macrona. Pokud kniha nezapadne záměrně ignorovaná mainstreamem, je šance, že pár měsíců před volbami zvrátí volební poměry. Prezidentský úřad už dal pokyny žurnalisty ignorovat.
Řešení, která přijímá prezident Macron, rozdělily společnost, nejsou vynucována potřebami občanů, ale eurobyrokratů, budování státu nahradil frázemi o důležitosti multikulturalismu. „Francouzskému jazyku se nemůže naslouchat jenom u Seiny, ale i na břehu jezera Čad“. Kde je důvod tak malého pochopení země, které vládne? Podle autorů knihy se Macron dostal na Olymp podvodem, bez pracné cesty, kterou museli projít jeho předchůdci. Macron mluví o sociální spravedlnost a pohybu vpřed, ale ten samý den se dohodne s globalisty na vzájemných úsluhách. Jeho kariéra u Rotschildů mu dala absolutní finanční možnosti, za pomoc na cestě nahoru slíbil podporovat privatizaci a prodej strategických průmyslových podniků. Jako ministr financí požehnal převod Alstomu na General Electric, zemi zbavil nejen kvalifikovaných pracovních míst, ale i velkých příjmů. S prodejem firmy bezplatně odešly i vynikající konstrukční řešení, které Američané neměli. Kniha o Hollandovi se stala bestsellerem a nabourala prezidentovi kariéru, autoři mají pocit, že k něčemu podobnému může dojít i v tomto případě. Kniha může otřást Macronovou popularitou u lidí, kteří ho volili, pravdivá Macronova tvář se jim vepíše do paměti. Macron není schopen si vybrat kvalitní, kompetentní spolupracovníky, má strach, že ho přerostou, v okamžiku, kdy ministerskému předsedovi Edourd Philippovi rostla popularita a uznání, okamžitě ho odvolal. Macronovou ideologií je politické nicota, jeden krok nalevo a jeden napravo. Touto rozplizlostí mezi socialisty a republikány kontaminuje i opozici. Jeho strategií je heslo „já nebo chaos“, „já nebo extrémní pravice“. Macron dokáže lhát takovým způsobem, že obelhal všechny elity nalevo i napravo. Autoři knihy píší, že statisticky se Macron nejvíc zamlouvá starých a hodně starým mužům, líbí se jim na něm téměř profesionální úroveň. Je to jedna z dovedností požadovaných pro práci těch, kterým se také říká „dívky s nízkou společenskou odpovědností“.
Žádné komentáře:
Okomentovat