Je čas?Všechno
má svůj čas, ale někdy už nezbývá čas nebo je nejvyšší čas, dnes přišel
čas to utnout s Evropskou unii a vzít to i s NATO. Musíme pryč z těchto
struktur za každou cenu, která je vysoká jen v naší líné fantazii. V
šedesátém osmém jsme věděli, že se musíme vymanit z východního paktu,
věděli jsme, že vymyslet nějakou rozumnou formu organizování ekonomiky
nebude jednoduché, nebyl důvod, aby se to nepodařilo, symbióza
podnikových zaměstnanců a managementu mohla generovat velmi originální a
kreativní formy organizace výroby. Nejen socialismus, ale dnes i
evropskounijní a americké formy kapitalismu jsou ve fatální kreativní
krizi, v osmašedesátém nám bylo jasné, že když nebudeme exportovat
polobotky do Svazu, vezme to Brazílie. Tenkrát to bylo nesrovnatelně
složitější, struktura našeho exportu to byl zázrak národní píle, od bot
až po sofistikované turbíny, dnes se bojíme, že surogáty ze Škodovky
nikdo nevezme, nic dalšího už v podstatě moc nevyrábíme, proč se v tom
případě nevrátit k polobotkám a k vysokým technologiím textilní výroby a
začít po třiceti letech sebeklamu oceňovat práci ducha na národním poli
místo televizně zprostředkovávaných befelů z Evropské unie.
Důvodů,
proč to okamžitě utnout, je celá řada, od ekonomických až po morální,
ale ten velmi podstatný spočívá v tom, že není důvod, abychom setrvávali
v Evropské unii a NATO. Tyto struktury jsou historicky přežité, byla to
dobová odpověď západního světa na poválečnou situaci, geneze každého
historického reliktu má jeden předvídatelný konec, končí se krachem,
neznámá je jenom forma krachu. Forma západního krachu není moc
přitažlivá. Mladý talentovaný francouzský spisovatel Laurent Obertone v
interview na videu (viz),
natočeném u příležitosti vydání své knihy, popisuje exaktně parametry
západního krachu. Názor lidí je kompletně ignorován, náhledy milionů
jsou mimo období volební kampaně vládnoucím zcela irelevantní.
Spisovatel se ptá, kam může dojít společenská evoluce bez spoluúčasti
většiny lidí na procesu rozhodování. Terorismus ve Francii se stal
každodenním, útoky nožem už běžnou záležitostí, před pár dny imigrant,
když nedostal cigaretu, bodl dotyčného do krku. No stalo se .., je
mediální odpověď. Strach se zmocnil celé společnosti, občan nemá
kontrolu nad svým nejbližším okolím, bezprostřední nebezpečí se stalo
latentním. Podle spisovatele média, finance a stát samotný zbavily
občana jeho přirozené suverenity, což je možnost obrany a vyslovení
svobodného názoru, který by měl váhu. Občan se stal dnes ultrazávislým
na státu a médiích, stal se nesvéprávným, člověk, po mediálně
organizovaných intoxikacích, volá po dalším zákonu, chce další miliardy
podpor atd., neuvědomuje si, že se stane ještě víc závislejším na
toxické metastruktuře, bude víc nesvéprávným a ohrozitelným. Jak z toho
ven? Spisovatel, i velká část významných francouzských intelektuálů, se
domnívá, že není úniku, všechno se zhroutí. Podle spisovatele je osobním
řešením maximální autonomie člověka a velká sebedisciplína, ignorování
médií a politiky a co největší osobní izolace. Pro ČR je pořád ještě
možná cesta záchrany a národní renezance ze světa, který je v závěrečné
fázi finálního krachu, bohužel jiná cesta než přes politiku nevede,
národ musí volit ty lidi a subjekty, které ho vyvedou ze
západního krachu a dekadence.
Žádné komentáře:
Okomentovat