Případ Adrian F. Lauber
V
Německu dnes už zcela jednoznačně zvítězil duch antisemitismu. Ve
Spiegelu a v televizích to maskují láskou k obyvatelům Gazy a
ušlechtilým vůdcům z Hamasu. Ve FAZ byly vždycky trochu
sofistikovanější, ale s generační kádrovou obměnou klesly kvalitativní
parametry novin a narostl antisemitismus pisálků. Případ o němž píší
philosophia-perennis je symptomem současného Německa. Antisemitismus
plus restrikce ve směru občanských svobod. Hranice se posunuly k
reálnému fašismu.
Známy
facebookový aktivista Adrian F. Lauber se dlouhé roky zabýval
antisemitismem na sociálních sítích. Před pár dny mu byl vymazán
facebookový profil. A.F. Lauber říká: „O důvodech mohu jen spekulovat.
Překročil jsem zákon? Nikdo mi nic nesdělil, ani nedal šanci se
obhájit. Poslední mé články a příspěvky se věnovaly antisemitismu. Vím,
že v politickokorektním Německu to došlo tak daleko, že je lepší,
nezabývat se sílícím antisemitismem. Pokusil jsem se otevřít nový
profil, ale neuspěl jsem.“
Na phi-perennis komentuje Veronika velmi fundovaným způsobem.
Antisemitismus je opět tu, v salonech akceptovaný. Protestantští teologové říkají, že se Bible musí očistit od židovských „nekřesťanských“ vlivů a ohánějí se Lutherem a Montanem, kteří varovali před četbou některých biblických knih, které mají být moc židovské, např. kniha Ester.
Článek ve Frankfurter Rundschau mě irituje ještě víc: Protestantismus musí přezkoumat své teologické fundamenty (míní se Starý zákon a židovské vlivy). Nerada dělám tomuto článku reklamu, vím, že mnohé čtenáře v Německu to naplní uspokojením. Bohužel webovské stránky „theology“ publikují článek na první stránce a s pozitivním uvozením. Naznačují, že obě dvě části Bible si nejsou rovnocenné. Starý zákon neplatí nebo jsou pochyby. Dobová klišé jako násilí a trestající Bůh ve Starém zákoně (konečně jsou i v Novém zákoně) mají být důvodem revize.
Důvod ke kritice Starého zákona v článku ve Franfurter Rundschau najdeme: Kristus tam není přítomen. Super pokroková a ultramoderní kritika Starého zákona. Starý zákon není už předpokladem a podmínkou Spasitele, to jenom staří a konzervativní teologové to tak interpretovali. Dovolte pár myšlenek.
Klišé o tom, že novozákonní etika je nadřazena starozákonní, není úplně pravda. Jsou oblasti Starého zákona, kde morální učení překračuje novozákonní. Např. v chápání stvoření zvířat a přírody a v pojetí neděle. Pavel to moc nechápal. Když Kristus říká, že sabat je pro lidi, ve Starém zákoně to platí i pro zvířata. V Starém zákoně stojí: „Tvůj vůl a tvůj osel musí odpočívat stejně jako ty.“ Rolník ve Starém zákoně nesmí všechno úplně sklidit, aby se dostalo i pro divou zvěř.
Den pracovního klidu pochází od Židů. Sedmý den se odpočívá, v dějinách to znamenalo velké novum. Řekové a Římané nepracovali pouze ve dnech zvláštních svátků. Za mnohé vděčí křesťanský západ a humanismus Židům a Starému zákonu.
Je odporné, jakým způsobem zpochybňují fundament západní civilizace Frankfurter Rundschau a jiní. Je frustrující, že tento základní fundament musí být dnes obhajován proti útokům pravičáků, levičáků, analfabetů i intelektuálů.
Na phi-perennis komentuje Veronika velmi fundovaným způsobem.
Antisemitismus je opět tu, v salonech akceptovaný. Protestantští teologové říkají, že se Bible musí očistit od židovských „nekřesťanských“ vlivů a ohánějí se Lutherem a Montanem, kteří varovali před četbou některých biblických knih, které mají být moc židovské, např. kniha Ester.
Článek ve Frankfurter Rundschau mě irituje ještě víc: Protestantismus musí přezkoumat své teologické fundamenty (míní se Starý zákon a židovské vlivy). Nerada dělám tomuto článku reklamu, vím, že mnohé čtenáře v Německu to naplní uspokojením. Bohužel webovské stránky „theology“ publikují článek na první stránce a s pozitivním uvozením. Naznačují, že obě dvě části Bible si nejsou rovnocenné. Starý zákon neplatí nebo jsou pochyby. Dobová klišé jako násilí a trestající Bůh ve Starém zákoně (konečně jsou i v Novém zákoně) mají být důvodem revize.
Důvod ke kritice Starého zákona v článku ve Franfurter Rundschau najdeme: Kristus tam není přítomen. Super pokroková a ultramoderní kritika Starého zákona. Starý zákon není už předpokladem a podmínkou Spasitele, to jenom staří a konzervativní teologové to tak interpretovali. Dovolte pár myšlenek.
Klišé o tom, že novozákonní etika je nadřazena starozákonní, není úplně pravda. Jsou oblasti Starého zákona, kde morální učení překračuje novozákonní. Např. v chápání stvoření zvířat a přírody a v pojetí neděle. Pavel to moc nechápal. Když Kristus říká, že sabat je pro lidi, ve Starém zákoně to platí i pro zvířata. V Starém zákoně stojí: „Tvůj vůl a tvůj osel musí odpočívat stejně jako ty.“ Rolník ve Starém zákoně nesmí všechno úplně sklidit, aby se dostalo i pro divou zvěř.
Den pracovního klidu pochází od Židů. Sedmý den se odpočívá, v dějinách to znamenalo velké novum. Řekové a Římané nepracovali pouze ve dnech zvláštních svátků. Za mnohé vděčí křesťanský západ a humanismus Židům a Starému zákonu.
Je odporné, jakým způsobem zpochybňují fundament západní civilizace Frankfurter Rundschau a jiní. Je frustrující, že tento základní fundament musí být dnes obhajován proti útokům pravičáků, levičáků, analfabetů i intelektuálů.
Žádné komentáře:
Okomentovat