středa 16. listopadu 2022

halal montauban

Halal

Nežijeme až tak v komplikované době, jak si myslíme, spíš naše kapacita něco řešit a přirozená vitalita jsou těžce deficitní. Společnost zbytnělá pohodlím nakonec ztratí schopnost i myslet. V Bordeaux v marketu blízko nádraží může mít člověk pocit, že o vepřové je zde takový zájem, že  okamžitě zmizí z regálů, problém je jinde, už se pomalu ani neinzeruje, že kšeft jede na bázi halal. Je to jednoduché, pokud by měli vepřové, nejsou halal a přijdou o zákazníky. Halal, hlavně jde o způsob zabíjení zvířat podle muslimského rituálu, pomalu vytlačuje tradiční prodejce. Proti muslimskému rituálu zabíjení zvířat se vznáší argument, že není moc humánní, pokud ovšem tento argument může vznášet konzumní západní společnost založená na totálním přežírání. Protože v západních společnostech je svoboda žvanit, o problému se jakoby diskutuje už řadu let. Obvykle konverze k jinému náboženství začíná u proroků, syna Božího, Máního, Buddhy atd., ve Francii se naopak pozoruje něco velmi bizarního, v nic božské se zde samozřejmě podobně jako v Čechách nevěří, ale přesto náboženská konverze šlape velmi dobře. Začíná to tolerancí, pak se z toho stane všeobecný návyk, až se má zato, že je to vlastně dobré. Francouzská společnost se podobá metafyzickému krematoriu, ale opticky se proměňuje v muslimskou zemi.

       Populární moderátor každodenní podvečerní politické diskuze novinářů a politiků v televizi Cnews Pascal Praud v jednom pořadu otevřel k diskuzi problém fotbalového klubu v Montauban, kde dokonce došli tak daleko, že veškeré stravování na půdě klubu musí být povinně halal. Vedení klubu argumentuje tím, že většina muslimů v klubu nesmí požívat potravu, která není halal, a tak prý případní katolíci mohou též jíst halal a nic špatného je nepotká. Samozřejmě vepřové vyloučeno. Diskuze novinářů na toto téma byla trochu nudná, protože se to podobá stokrát viděnému. Ve francouzských výrobních podnicích je to často velmi podobné, vedení firmy, aby se nevystavovalo nepříjemnostem, jednoduše dá souhlas s halal stravováním pro všechny zaměstnance. V debatě v Cnews argumentovali, že francouzský stát šíření halal  nepřímo nebo dnes už nepokrytě velmi přímo financuje. V některých lokalitách se těžko hledá restaurace, která by nebyla halal, řada celofrancouzských  potravinových řetězců, pracuje výhradně s produkty halal, rozlišovat ve výrobních provozovnách by nebylo z technických důvodů dost dobře možné.
        Kolem halal panuje ve Francii dlouholetá politická demagogie až toho typu, že někteří aktéři politického boje jsou schopni tvrdit, kdo je proti halal, je rasista. V této souvislosti v televizní diskuzi šokoval jeden znalý novinář, citoval Korán, súra 5, verš 5: požívat stravu křesťanů a židů se muslimům dovoluje, něco dobrého od nich můžete bez hříchu konzumovat, vybízí Korán. Svatá kniha mluví o 4 zákazech: z jídelníčku se vylučují mrtvá zvířata, vepřové a krev a zakazuje se potrava, která nebyla požehnána ve jménu Boha. Halal je tedy, stejně jako zahalená hlava, dodatečná politická invence, kterou islám s podporou režimu nastoluje svá pravidla a mravy ve Francii. Např. zrovna přes fotbal probíhá asimilace milionů mladých Afričanů, a často až teprve Francie z nich vyková pevné muslimy. Celé mistrovství světa v Kataru bude halal. Na státní vysoké škole Science Po v Grenoblu, kterou vede woke levice, jediná funkční kantýna je též halal, vedení univerzity to potvrdilo a současně podalo trestní oznámení na novináře, který o tom napsal. V centru Orly šest řeznictví halal a jedno tradiční v ulici Jean-Racine, kvůli demolici celého domu se má zavřít. Logika úplně stejná jako u fotbalistů, nemuslimové mohou přece konzumovat halal, opačně vyloučeno. Muslim nenávidí vepřové, představa, že se hovězí vážilo na stejných vahách jako vepřové, je nesnesitelná

Žádné komentáře: