Apokalypsa zombie
Stačí tu hrůzu a perverzní poselství Hollywoodu vypnout, ale bohužel, nestane se tak. Televizní série a video hry plevelí svět. Days of Decay III, The Last of Us Part IV, Resident Evil 2 atd. Co znamená všudypřítomnost zombie v podvědomí světového publika, lépe řečeno, co se tam hollywoodští manipulátoři snaží zasadit, ptá se Stephane Montabert v Les Obs.
Hollywood je americkým největším exportním artiklem, lepším než zbraně. Strach humanity z budoucnosti blízké i vzdálené není novým jevem, filmový průmysl ho často dovedně živil. Studená válka byla živnou půdou strachu, z ničivých zbraní druhé strany, ale i z vlastních tajných služeb a generálních štábů.
Globalistické ideologie po roce 2000 vyvolaly nové vlny strachu, politické ideologie se bez manipulací strachu už neobejdou, „Den poté (2004)“ líčí klimatickou katastrofu, důsledkem vadného politického rozhodnutí je tsunami na východním pobřeží USA. Technologický pokrok a především internet jsou požehnáním pro politické manipulátory – strach z robotizace, z umělé inteligence, válka mezi roboty a člověkem a zombii.
Hollywood sugeruje světu, že virtuální realita a reálný svět jedno jsou. Zombie už nejsou kontrolovatelní, zastírá to fakt, že ve skutečnosti to jsou perverzní politickokorektní antidemokratická rozhodnutí politiků, které jdou mimo reálný svět. Svět je bombardován mixem extrémně primitivních ideí zombií apod. se silnou informační technologií. Ideologičtí manipulátoři sugerují západu, že v degradující struktuře jeho společnosti vznikl nový svět a přežití židovsko-křesťanské civilizace není možné. V tomto kontextu hraje zombii sekundární roli, ale velmi podstatnou.
1. Ospravedlňuje zmizení klasické společnosti. Tváří v tvář zombii jsou struktury tradičního státu neúčinné a rozpadnou se. V katastrofických předválečných scénářích se po počátečním zaváhání obránci planety nebo civilizace postavili na nohy a byly schopni překonat i katastrofu. V ideologické manipulaci současnosti tomu tak není. Stát se rozpadne a nepřežije.
2. Udržuje úroveň strachu. Zombie přinutí lidstvo se znovu seskupit, nejlíp v globálním komerčním centru, samozřejmě podle jiného mechanismu než je stát nebo národ. Primitivní idea národní nenávisti je všude přítomná až do té míry, že ji nikdo nevnímá. Další aspekty této hry: boj o vedení přeživší smečky, lokalizace zdrojů (medikamenty, energie, munice). Přeživší skupiny vedou mezi sebou nelítostný boj o zdroje.
V devastovaném světě video hry se hráči nabízí možnosti jak organizovat přežití. V rámci scénáře může zvolit i strategii, kterou si autoři hry nedokázali představit. Zombie reprezentuje Jiné. Smrtelné nebezpečí a nevyhnutelný konec. Záchrana nemožná.
Zombie je hra politickokorektních, Hollywood nikdy nenatočí film, který by ukázal nebezpečí války mezi imigranty a etnickým obyvatelstvem na předměstích evropských měst. Zombie umožňuje politickým manipulátorům zastřít realitu, ovšem důsledek bude podobný. Popularita apokalypsy zombii má svůj smysl. Připraví nás, naše podvědomí, na budoucnost a její scénáře.
Žádné komentáře:
Okomentovat