čtvrtek 2. listopadu 2017

bernd weikl

Bernd Weikl o operním ideovém boji

Operní pěvec Bernd Weikl stál na scénách vedle Bernsteina, Karajana, Pavarottiho a dalších operních hvězd. V interview s protirežimní televizí SchrangTV se rozhovořil o fenoménu o němž se mnozí mylně domnívají, že je to kultura. Super dotované performance bez minimální aspirace na tvořivost, kultura není vlastně nic jiného než nekonečné retro prokládané režimní propagandou.
    Normální divadelní večer se dnes neobejde bez „krve, exkrementů, spermatu, urinu“. Z pohledu umělce je neúnosné, že každou Wagnerovu operu, v které ztělesňuje hlavní roli, musí povinně doprovázet výroky o antisemitismu velkého komponisty. Německá opera: nazí herci v skleněné prostoře jsou zplyňováni. V první scéně na Venusbergu: židovská rodina, mezi nimi Tannhauser, ubitá nacisty. Tečou potoky krve, všude hákové kříže a uniformy SS.
    Operní hvězda podala trestní oznámení proti narušení výchovného poslání opery, soud to odmítl s odůvodněním, že moderní opera je politickou a ať se to publiku líbí nebo nelíbí. Zajímavý soudní náhled. Politické pojetí kultury nebo přímá propaganda vládnoucí kasty, která se vydává za kulturu - paskvil velkoryse financovaný veřejnými penězi. 
   Podle Bernd Weikla jsou tyto zpolitizované pseudomoderní postupy symptomatické pro celou společnost. Emoce na scéně a charakterová vyhrocení mají vliv na sociální chování člověka. Je dokázáno, že opravdové umění působí pozitivně na osobnostní vývoj člověka a celou společnost. Ne ovšem agitační paskvil. Ten vede k zhloupnutí a brutalitě. Pozorujeme tyto jevy, a pravděpodobně se to tak vyžaduje.
Komentáře čtenářů ET k vyjádření umělce.
Quasimodo: Proti volnému pádu společnosti a sebezničení jedné kultury nepomohou trestní oznámení. Němci už nyní nemají sílu postavit se proti levičáckým fašizoidům, stejně tak, jako proti muslimské invazi.
Kassandra. Do divadelních budov nevstupuji, podobné režijní efekty už nesnáším. Shakespeare přeložen do současnosti je trapný vtip. Bayreuthovské hudební dny ani zadarmo. To co se dnes nabízí, nemá s uměním nic společného.
Lee. Likvidace a perverzní konverze kultury a umění trvá již delší dobu. Důsledek Frankfurtské školy, kritické teorie a hnutí 1968. Jejich apoštol (Adorno) říkal, že umění je magie osvobozená od lži a proměněná v pravdu.

MichaelKohlhans. Propad celé naší kultury a kulturního života, likvidace literatury, otrávená divadla, trapné filmy a celé umění. Miliony Němců to už dávno nezajímá. Nikdo z nich neřekne, to je umění. Je to něco cizího, je to kýč, je to macha. Má to daleko k německé podstatě, propagandistickým tiskem to bylo naoktrojováno německému lidu. Paralelně s tím otrávili vzdělávání německé mládeže, otrávili již mozky dětí v mateřských školách. Zesměšnili všechny velké Němce naší historie
    Opravdové umění rozšiřuje horizont myšlení, politicky instrumentalizované a ideologii podřízené umění zatemňuje mozek publiku i umělci, který je v poloze finanční závislosti a sluhou toho všeho.

Žádné komentáře: