Evropská odpověď
Německá Hexe v Bruselu a její pacholci chystají proti americkým clům opatření, budou určitě víc směšnější než opominutí americké administrativy, která nasadila cla i na neobydlené ostrovy u Austrálie, tento technický omyl omílají všechny zpravodajské stanice v EU od řeckých ostrovů až po Cabo da Roca v Portugalsku. Včera v městě Kozani předseda řecké vlády Mitsotakis mluvil o tragédii pro světovou ekonomiku: "Vždycky jsme byli pro svobodný obchod..", zrovna v tomto městě by globalista Mitsotakis mohl být ohleduplnější a nežvanit o svobodném obchodě, globalismus zde totálně zlikvidoval jeden z nejsilnějších sektorů řecké ekonomiky, kterým byly kůže a jejich zpracování. Nejen obchod, ale i úžasnou dovednost místního zpracovatelského průmyslu, jejíž kořeny šly daleko do byzantských dob. Flámové podnikali už v raném středověku nájezdy do oblasti, ne aby uloupili zlato, ale aby unesli řemeslníky, kteří ovládali výrobní procesy. Zatím se neví postihnou-li americká cla veškerou řeckou produkci nebo se bude nějakým způsobem diferencovat, ale v předstihu si dnes ráno v rádiu Skai náměstek ministra ekonomiky stěžoval, že za cla Řecko zaplatí ročně stovky milionů. Je to pustá propaganda z mnoha důvodů, Řecko vyváží do USA trochu víc než dvě miliardy a není moc pravděpodobné, že by cla mohly významně export srazit a mít nějaký podstatný vliv na ekonomiku, totiž export do USA se podílí jen 5% na celkovém exportu. Řecko exportuje do USA olivy a olej, víno, sýry, za sto milionů cement a výrobky z ropy, čtvrtinu vývozu tvoří potraviny. Je zřejmé, že náměstek ministra zcela v duchu unijní propagandy masíruje obyvatelstvo vidinou příštích ran, které bude na co svést i když jejich důvodem bude nekompetentnost bruselské byrokracie a existence nepřirozeného politického útvaru tzv. EU.
Brusel sestavil seznam 2 000 produktů z USA, na které by se mohlo navýšit clo. Ve WirtschaftsWoche se píše, že nejsilnějším recipročním opatřením bude daň na digitální služby, kterou citelně pocítí digitální miliardáři, kteří financovali Trumpovu kampaň. Něco takového není vůbec v zájmu českého státu, česká ekonomika nemá ani v nejmenším aspirace konkurovat gigantům Silicon Valley.
Trump vede s EU obchodní válku, ale to konkrétně znamená s Německem, Francií, Holandskem, ale určitě ne s Řeckem a Českem. Je nesmyslné a kontraproduktivní, aby v této válce Česko bojovalo na stejné straně fronty s Německem a Francií, stejně jako ve válce s Ruskem to protiřečí našim národním zájmům. Evropská unie je konglomerátem ekonomických deformací, např. olivový olej, nad jehož exportem do USA tak naříká náměstek ministra, se v New Yorku prodává za 350 Kč za litr, v ČR za osm set až tisíc. Je to jeden z nesčíslných důkazů perverze evropskounijního politického systému, který vede nelítostnou válku s prostým Evropanem. V Česku si může málokdo dovolit tak excesívní cenu a prodej olivového oleje asi vázne. Uvádí se, že objem vnitřního obchodu v EU je zhruba dvoutřetinový ve srovnání s objemem vnitřního obchodu mezi státy USA. Evropská ekonomika je úplně ve vleku německého exportního modelu, který deformuje evropskou ekonomiku.
Cla velmi citelně postihnou mj. německý Adidas s šesti miliardovým exportem do USA, a nejen samotné Adidas, ale i jejich asijské subdodavatele (383), které Trump označuje za velké zlo. A nemá toto tvrzení racionální jádro? Českou pýchu, obuvnický průmysl, zlikvidovala perverzní ničím neopodstatněná globalistická logika, Češi dnes z neznámých důvodů nejsou schopni jako Němci organizovat subdodavatele v Asii a za tuto cenu udržet značku a jsou nuceni kupovat německé škráby jako je Rieker, Stiebel atd.
Ekonomika, která produkuje výrobky, ne montuje, je podstatným nástrojem rozvoje místa, kde člověk žije a člověka samotného. Široký ekonomický proces je zárukou stability člověka, člověk se v ekonomickém procesu buduje a rozvíjí své dovednosti. Tento ekonomický proces je opakem globalistické montovny, kde člověk není než slepým a lehce nahraditelným kolečkem, Trump vede válku s touto nelidskou deformací.
Žádné komentáře:
Okomentovat